Considerations on the use of the flipped classroom in the teaching of the Integral General Medicine discipline

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Raidel González-Rodríguez, Facultad de Ciencias Médicas "Dr. Ernesto Guevara de la Serna". Universidad de Ciencias Médicas de Pinar del Río.

Especialista de Segundo Grado en Medicina General Integral. Profesor Asistente. Investigador Auxiliar.

References

1. Vidal Ledo M, Rivera Michelena N, Nolla Cao N, Morales Suárez IR, Vialart Vidal MN. Aula invertida, nueva estrategia didáctica. Educación Médica Superior [Internet]. 2016 [citado 12/11/2019];30(3):[aprox. 10 p.]. Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/855/432

2. Manuel Barros V, Martínez Calero MB. Aula invertida en la enseñanza de Álgebra en la educación superior. Rev Espirales [Internet]. 2018 [citado 12/11/2019];2(13): [aprox. 12 p.]. Disponible en: http://www.revistaespirales.com/index.php/es/article/view/150/101

3. Salas-Rueda RA, Lugo-García JL. Impacto del aula invertida durante el proceso educativo superior sobre las derivadas considerando la ciencia de datos y el aprendizaje automático. EDMETIC [Internet]. 2019 [citado 12/11/2019];8(1): 147-170. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6775503

Published

2020-08-05

How to Cite

1.
González-Rodríguez R. Considerations on the use of the flipped classroom in the teaching of the Integral General Medicine discipline. Univ. Méd. Pinareña [Internet]. 2020 Aug. 5 [cited 2025 Apr. 16];18(1):e569. Available from: https://revgaleno.sld.cu/index.php/ump/article/view/569

Issue

Section

Letter to the Editor